Pytania do widza, czyli premiera we Współczesnym

Pytania do widza, czyli premiera we Współczesnym

Zbliża się premiera we Wrocławskim Teatrze Współczesnym. Będzie nią „Radio Armageddon. Transmisja” w reżyserii Tomasza Hynka, na podstawie powieści Jakuba Żulczyka.

     Warto zaznaczyć od razu, że spektakl będzie swoistym dialogiem z powieścią Żulczyka, bowiem w niej czworo licealistów, urodzonych w 1984 roku, zakłada zespół Radio Armageddon. Tymczasem w teatrze będziemy mieli do czynienia z tymi samymi bohaterami, którzy spotykają się na imprezie z okazji dziesięciolecia matury. Będą wspominać, a także skonfrontują się ze swoją przeszłością.

     Tomasz Hynek, reżyser „Radia Armagedon.Transmisja”, w grudniu 2013 roku, na podstawie scenariusza Jakuba Żulczyka, przygotował we Wrocławskim Teatrze Współczesnym słuchowisko „Radio Armagedon”. Jednak jego zdaniem, spektakl teatralny będzie dobitniej stawiał pytania, na które każdy widz – młody, jak i dorosły – sam sobie odpowie.

     Czy sprzeciw, bunt jest postawą możliwą do realizacji w dorosłym życiu? Na to pytanie Tomasz Hynek tak odpowiada: „… bez postawy sprzeciwu i bez postawy niezgody nie jest możliwe naprawianie świata. Powoli dostrzegam, że żyjemy w świecie, w którym konformizm staje się wartością. Chcemy raczej pokazać, że ta historia, która przydarzyła się kiedyś czwórce młodych bohaterów, jest historią wielu dzisiejszych dorosłych ludzi. I chcemy, żeby w tej historii mogli odnaleźć swoją własną opowieść”.

     Reżyser zaprosił do współpracy trzy wrocławskie grupy muzyczne. Jego zdaniem są interesujące, oryginalne i wnoszą coś ciekawego do myślenia o muzyce i myślenia w ogóle. Są to: Kultura Upadła, Evidence Based Medicine i People of the Haze. Wykonują one muzykę na żywo w czasie spektaklu.
Oto jego realizatorzy: reżyseria i muzyka Tomasz Hynek, scenografia Mirek Kaczmarek. Występują Aleksandra Dytko / Helena Sujecka [gościnnie], Zina Kerste, Beata Rakowska, Piotr Bondyra, Maciej Kowalczyk, Krzysztof Kuliński, Konrad Wosik [gościnnie]. Planowana prapremiera 16 listopada 2014 na Dużej Scenie Wrocławskiego Teatru Współczesnego.

tom