Remontowe mocne uderzenie
Niebawem rozpocznie się remont ważnych arterii wrocławskiego układu komunikacyjnego: ulicy Krupniczej i Mińskiej. Do tego dojdą utrudnienia na ulicy Grabiszyńskiej.
Remont ulicy Krupniczej stał się pilnym zadaniem
Jedną z ulic, której remont spowoduje sporo niedogodności w ruchu, jest niewątpliwie ulica Krupnicza. Zostanie ona zamknięta na 8 miesięcy, choć wykonawca- firma Pro Tra Building – nie wyklucza szybszego ukończenia prac. Nie było innego wyjścia, gdyż stan nawierzchni, zarówno jezdni, jak i torowiska, kwalifikował się od dawna do remontu. Kosztem 12 milionów złotych, Krupnicza otrzyma wydzielone torowisko dla tramwajów i po jednej nitce jezdni w każdą stronę. Na wysokości Narodowego Forum Muzyki, powstaną tzw. przystanki wiedeńskie.
Ku radości mieszkańców Muchoboru Wielkiego, rozpocznie się wreszcie przebudowa ulicy Mińskiej. Spółka Berger Bau, za ponad 4 mln złotych, przebuduje odcinek długości 600 metrów, który będzie mieć lewoskręty przy skrzyżowaniu Mińskiej z Tyrmanda, a także przy zbiegu z Godlewskiego. Będą nowe chodniki i ścieżka rowerowa. Wzdłuż ul. Mińskiej powstaną też nowe zatoki autobusowe oraz azyle dla pieszych. Na szczęście w trakcie przebudowy, ulica ta nie będzie całlkiem zamknięta. Możliwy będzie przejazd od centrum w stronę ul. Stanisławowskiej. Natomiast do centrum zostaną przygotowane objazdy poprzez drogi osiedlowe.
Z utrudnieniami w ruchu muszą liczyć się kierowcy, jeżdżący ulicą Grabiszyńską. Będzie to za sprawą modernizacji wiaduktu kolejowego nad tą ulicą. 26 kwietnia, rozpocznie się demontaż przęseł jednego z torów, co spowoduje utrudnienia w ruchu samochodowym i tramwajowym pod wiaduktem. Modernizacja zakończy się w październiku 2015 roku, a więc kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość.
Z uwagi na rozpoczęcie przebudowy Krupniczej oraz prac związanych z demontażem wiaduktu kolejowego nad Grabiszyńską, od soboty, tzn. 26 kwietnia 2014 roku, planowana jest zmiana trasy linii tramwajowych 5, 6, 7, 11, 14, 15, 20, 23, 24 i 71 oraz autobusów nocnych linii 243, 247, 253 i 257. Dodatkowo na odcinku plac Legionów – Oporów – plac Legionów zostaną uruchomione kursy zastępczej linii autobusowej nr 704. Niedogodności zostaną choć częściowo złagodzone. Rzecznik Wrocławskich Inwestycji, Marek Szempliński uspokoił nas, że firma stara się planować remonty tak, aby nie powodowały one zbyt dużych zakłóceń w ruchu. Najlepszym przykładem jest właśnie remont Krupniczej i Mińskiej. Są to ulice, położone w różnych rejonach miasta.
To remontowe mocne uderzenie drogowe, spowoduje zapewne wiele utrudnień i korków. Jeżdżenie będzie wymagało więcej czasu i nerwów. Nadzieja jednak w tym, że po zakończeniu prac, zwiększy się komfort jazdy, a także polepszą warunki podróżowania po mieście. Warto więc znieść czasowe niedogodności, związane z remontami, by móc cieszyć się później sprawnym układem komunikacyjnym.
tom