Umieszczanie reklam na budynkach mieszkalnych jest jedną z najbardziej skutecznych form dotarcia do odbiorców. Od pewnego czasu na budynkach SMLW „Popowice” pojawiły się reklamy. Są one dobrze widoczne, zwłaszcza dla kierowców, jadących ulicą Popowicką.
Reklamy, umieszczone na budynkach SMLW „Popowice”, to rezultat umowy z firmą, która zajmuje się tego typu działalnością. W wyniku negocjacji wytypowano pięć ścian szczytowych, na których umieszczane są reklamy. Z tego tytułu firma wnosi do kasy spółdzielni opłatę 1500-2000 zł miesięcznie od każdej z reklam. Tu warto dodać, że oświetlenie reklam (a więc pobór prądu), to koszt także pokrywany przez firmę. Umieszczane reklamy są zgodne z zapisami prawa, tzn. nie są reklamowane alkohole, opioidy, poglądy polityczne i tematy obrażające moralność publiczną.
Zapytaliśmy prezesa Zarządu SMLW „Popowice” Mirosław Miciaka o pożytki dla członków spółdzielni, wynikające z umieszczania tych reklam. Oto co usłyszeliśmy: „Pożytki są wielorakie: jeśli na ścianie szczytowej danej nieruchomości umieszczona jest reklama wielkoformatowa, to przychody z tej reklamy wpływają tylko i wyłącznie na konto tej nieruchomości. One nie są nigdzie indziej na inne budynki zabierane.
Ewidentny jest też wpływ oświetlenia tych reklam na otoczenie budynku. Coraz mniej jest ludzi, którzy albo pili tam alkohol, albo zakłócali spokój. Nie przebywają oni w okolicach tych ścian szczytowych. Ponadto zauważamy, że graficiarze nie malują nam tych ścian szczytowych tam, gdzie umieściliśmy reklamy.”
Jest to niewątpliwie jeszcze jeden ze sposobów zwiększenia przychodów konkretnych nieruchomości. Zgodnie z sugestiami mieszkańców, na niektórych budynkach zmniejszono ilość lamp oświetlających reklamy. Być może to dodatkowe oświetlenie otoczenia budynków poprawi bezpieczeństwo wokół nich.
tom